We zijn er

26 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Na een zware reis zijn we aangekomen in Bangkok. Twee keer een vlucht van ongeveer zes en half uur. Opgevouwen en ingesloten door een andere passagier kwamen we verkreukeld het vliegtuig uit. De tussenstop van 1 uur en 45 minuten in Dubai zou relaxed moeten verlopen. Helaas was het totaal onduidelijk waar vandaan de volgende vlucht zou vertrekken. Na eerst met een bus naar de terminal te zijn vervoerd. Wat trouwens inhield dat we het hele vliegveld keer drie hebben gezien, werden we eruit gegooid op een plek die zo ver mogelijk weg was bij de gate waar we weer in moesten stappen. Gevolg.... langzaam opbouwende stress, oververhit met backpack en rugzak steeds harder gaan lopen om vooral niet te laat te komen. Godzijdank waren we net op tijd op de goede locatie. Wat is het vliegveld van Dubai, voor zo'n wereldstad trouwens armoedig!!! Aangekomen in Bangkok ging het er veel rustiger aan toe. Met een beetje rondvragen kom je een heel eind is nu al onze ervaring. Water en simkaartje gekocht en toen op weg naar de "gele"taxi's die we vrij snel vonden. Onze taxichauffeur was een aardig mannetje die een half woord engels sprak. Maar hij had hier een oplossing voor. Hij liet Harold op zijn telefoon dingen in het engels inspreken en die werden dan voor hem vertaald en andersom. Heel handig!! Hij riep steeds Highway, highway.... wat inhield dat wij hier de tol voor moesten betalen, maar wat ons wel langs een megafile deed rijden. Drie kwartier later zette hij ons na een wilde rit af bij het hotel Navalai River resort. Heel vriendelijk ontvangen met een drankje en een koude doek. Na te zijn zijn opgefrist zijn we een stukje gaan lopen en hebben aan de Chao Phraya rivier heerlijk nog springrolls, vis en kip gegeten. Hoe heerlijk was dit!! Na nog wat op ons balkonnetje te hebben gedronken zijn we uitgeput maar voldaan in bed gerold. Harold sliep binnen 10 seconden en ik deed er toch al gauw 9 seconden over......

1. Marion en Rob verhulsdonk:
    26 februari 2018
    Heerlijk geslapen dus wat een onderneming gelukkig goed gegaan vooral genieten
  2. Thijs Hendrix:
    Hoi Harold en Ingrid,
    Wat een toestand. Vliegen is meestal niet leuk, maar jullie zijn veilig aangekomen.
    Goed uitrusten en op naar het volgend avontuur. Wat een andere wereld.
    Het hotel ziet er tip top uit.
    Ben benieuwd naar het volgend verhaal. Geniet er van.
    Groetjes,
    Thijs en Judith
  3. Thijs Hendrix:
    26 februari 2018
    Lekker rustig ha,ha. leuk die Tuk Tuk.
  4. Anja & Danny:
    26 februari 2018
    Heerlijk dat jullie er zijn. Weliswaar na een lange stressvolle reis maar nu lekker aanpassen aan het tempo en genieten. We kijken uit naar de reisverhalen en de foto's. Geniet ervan !!!!!!!
  5. Astrid:
    26 februari 2018
    Na een lange reis toch een heel goed begin. Leuk om zo mee te lezen van en met jullie reis!
  6. Yersica:
    27 februari 2018
    Hoi Harold en Ingrid,
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Ingrid dat was precies waar je een beetje bang voor was. Die overstap. Ik zie het helemaal voor en ik kan die stress bijna zelf voelen. We lijken niet alleen in onze lijstjesobsessies op elkaar. Geniet ervan ! 💋
  7. Jeroen:
    1 maart 2018
    Hoi Harold en Ingrid, we konden jullie bericht eerst niet vinden. Maar met hulp van Agnes is het gelukt. De start is gemaakt. We gaan jullie berichten nu elke dag lezen. Heel veel plezier !!!
    Janny en Jeroen