van Khao Sok naar Khao Lak

11 maart 2018 - Khao Lak, Thailand

​Vandaag gingen we van Khao Sok naar Khao Lak een kleine 70 km rijden dus dat moest te doen zijn. We werden dit keer opgehaald met een minivan om 10.00 uur waarvan de airco het uitstekend deed. Wat een weelde!! Onze chauffeur was voor thaise begrippen niet de vrolijkste snuiter en hij reed eerst als een slak.Ook gooide hij er nog een pauze tegenaan van een kwartiertje bij een markt .Op zich allemaal prima maar na de pauze besefte hij opeens geloof ik dat hij wat tijd in te halen had en begon hij aan een inhaalrace .Voor mij had dat niet gehoeven want hij had af en toe inhaalmanoeuvres op de éénbaansweg dat je dacht red hij het of red hij het niet.. Gelukkig hebben we ook deze reis doorstaan en checkten we in bij Khao lak Grand City Hotel. Dit hotel hadden we al in Nederland geboekt. Het was niet echt slecht maar ook geen top hotel. En het was toch wel 10 minuten lopen naar het strand. Gelukkig stond na deze nacht qua hotelreserveringen nog alles open en konden we kijken of we een beter alternatief vonden voor de komende dagen. Onderweg naar het strand, waar we even wilden relaxen, vonden we een prachtig bungalowpark met een redelijk groot zwembad namelijk de Happy Lagoon. We liepen naar binnen en vroegen of er nog plek was en hoeveel de prijs was. Het was zelfs een tikkie goedkoper dan de vorige en 3 keer zo mooi en er was nog plek en het was 4 minuten lopen van het strand!! Kortom dit ging hem worden. De rest van de dag hebben we heeeeeeerlijk slap gehangen aan het strand en een beetje gezwommen in de warme zee .Als ik thuis een bad had en het had deze temperatuur had ik er een beetje koud water bij gedaan haha pfff .Je hoeft in ieder geval niet door te komen. Aan het eind van de middag liepen we richting ons hotel en onderweg kwamen we weer een massage salon tegen en tsja..we konden de verleiding niet weerstaan Na zo een heerlijk uurtje kwamen we uiteindelijk in ons hotel.  We waren nog niet binnen of er brak een onweer los met een enorme hoos bui .Onze timing was dik in orde. De volgende dag zijn we na ons ontbijtje eerst gaan verkassen naar onze bungalow .Tien minuten lopen met een zware backback op je rug in de warmte is toch niet echt onze hobby maar onze nieuwe onderkomen maakte alles goed. Die ochtend lieten we ons brengen naar het Tsunami museum .Het is inmiddels ruim 13 jaar geleden. Ook Khao lak was toen enorm zwaar getroffen. Het museum stelde niet zo heel veel voor maar was toch wel de moeite waard.Het entreegeld was voor Thaise begrippen  hoog maar we begrepen dat het geld nog steeds gaat naar de gedupeerden van de Tsunami dus dat was prima. De rest van de dag was het weer een stranddagje en hebben we de duik maskers uitgeprobeerd die we van Sjoerd en Miryam hadden geleend en die je gehele gezicht bedekken. Ingrid vond dat ik er enorm van opknapte .De maskers voldeden prima en zelfs Ingrid ging er lekker mee. En ook daar zagen we al erg mooie vissen en wat koraal. Kortom het was een prima dag....