Tweede dag Chiang Mai

4 maart 2018 - Chiang Mai, Thailand

Even buiten het echt bruisende gebeuren in Chiang Mai hadden we een ander hotel geboekt namelijk Le Charcoa Hotel. Onze chauffeur van de BMP had er nooit van gehoord en aangezien hij niet iets van een Tom Tom had werd het nog een hele rit. Qua verkeer is het mega druk  in Chiang Mai met Tuk tuks ..ontzettend veel brommers en scooters en auto's.Toch gaat het allemaal redelijk soepel, gebruikt niemand zijn toeter en is er geen agressie in het verkeer.Zou het komen door het feit dat bijna iedereen in Thailand boeddhist is?? We hadden het plan om in de ochtend weer zo een geweldige voetmassage te nemen want we wisten er een vlak bij ons hotel en we vonden dat we dit wel verdiend hadden na onze trekking avonturen. Aarghhh helaas was de massagesalon dicht in de ochtend.Vooral Harold vond dit toch wel even een kort baal momentje. Spontaan liepen we een tempel in om dat eens te bekijken. Schoentjes uit en even de schouders bedekken. Een  toerist gaf als tip om even bij een monnik een geluksarmbandje te halen. Ingrid ging er voor en als toegift werd ze nog gezegend met een kwak water met een soort kwast. Nou..kwaad kan het niet toch? Na de tempel zijn we naar de Warorot Market gegaan .Allerlei soorten stoffen,souveniers en vooral eetkraampjes, waar je ook komt zijn eetkraampjes. Heel veel etenswaren die daar liggen zijn niet aan ons besteed en zien er vreemd en niet altijd aantrekkelijk uit maar er zijn wel degelijk dingen die er prima uit zien en goed doorbakken zijn die we wel durven te eten.Na de lunch hebben we toch nog een voetmassage gedaan dit keer van een uur! Heerlijk was het weer. In Nederland had ik gelezen dat er een 3D museum was in Chiang Mai dat zeer de moeite waard was. Zeker om te voorkomen om een overdosis tempels te bezoeken spraken we een Tuk tuk chauffeur aan en lieten we ons er heen brengen. Het was inderdaad een geweldig grappig museum.We hebben ons zelf op allerlei manieren gefotografeerd en de resultaten waren vaak best hilarisch (zie onze foto's).We dronken daarna ergens een drankje en de eigenaar gaf ons als tip om niet naar de Arnusan markt te gaan maar naar een andere avondmarkt. Wat zijn het allemaal aardige mensen trouwens. We volgden zijn advies op en hebben nog een paar uur over de megadrukke avond markt geslenterd. Heel erg leuk en hier en daar hebben we wat kleine souvenirs gekocht. Uiteindelijk vonden we het mooi geweest en hebben we ons weer voor een appel en een ei naar ons hotel laten brengen. Moe maar voldaan ploften we op ons bed.Het was weer een topdag!

1. Thijs Hendrix:
    4 maart 2018
    Weer een dag me top belevenissen. Heel leuk die 3D foto's.
  2. Jeroen:
    5 maart 2018
    Hoi toppers, mooie ervaringen, mooie foto's en heel leuk opgeschreven ! Ga zo door.
    Reā h̄wạng ẁā khuṇ ca mī khwām s̄uk̄h māk.
  3. Sjoerd:
    7 maart 2018
    Klinkt echt super allemaal! Zou zomaar kunnen dat dit niet jullie laatste avontuur is.
  4. Christy:
    14 maart 2018
    Mijn moeder had mij aangestoken met jullie blog. Ik wilde meer lezen... want wat schrijven jullie leuk!

Het klinkt alsof je helemaal bent vergeten hoe spannend het eigenlijk was om deze reis te maken Ingrid! Ik ga snel verder met lezen, want ben benieuwd wat jullie nog meer hebben beleefd!