Seminyak dag 2 en 3

18 juli 2019 - Seminyak, Indonesië

Voor de woensdag hadden we een relax dag bedacht. We zijn gestart met een ontbijt op het strand, vervolgens een lange strandwandeling gemaakt en daarna heerlijk op een bedje aan het strand gelegen. Niet echt noemenswaardig om te vertellen of begint het op dag 2 al gewoon te worden om zover van huis dit soort bezigheden te hebben? Laten we wel zeggen dat we hier heel snel aan kunnen wennen en dat we blij zijn dat we nog een poosje voor de boeg hebben. In de namiddag appte Mariska (voor eventuele lezers die niet geheel op de hoogte zijn, dat is onze dochter die samen met haar vriend Yannick al een week eerder waren afgereisd naar Bali) dat ze na een lange bootreis vanaf Gili Trawangan waren aangekomen in Legian. Laat dat nou precies het plaatsje zijn tussen Kuta (waar we gisteren hadden geluncht met Louis en Ingrid) en Seminyak zijn, waar we gisteren langs waren gelopen op de terugweg van onze lunch. Onze dochter en schoonzoon zo dicht in de buurt!!! Was dit toeval of was het toch zo dat Yannick gewoon niet langer zonder zijn schoonouders kon (haha). In ieder geval zijn ze 's avonds naar ons toegekomen op de scooter. Dat is al een verhaal apart, na een eerste schroom te hebben overwonnen scheuren die twee nu overal naar toe door het drukke verkeer wat ook nog meestal links rijdt of kriskras door elkaar. Wij voelen hier toch een leeftijdsverschilletje. We moeten er niet aan denken om hier ons leven te wagen op zo'n onding. Ingrid heeft al moeite om lopend niet overreden te worden. We hebben samen heel gezellig gegeten en daarna nog een drankje gedaan.

Donderdag moesten we vroeg uit de veren omdat we om 9.00 uur opgehaald zouden worden voor een bezoek aan de tempel Tanah Lot en een bezoekje aan de rijstvelden. Een oplettende lezer zal denken dat 9.00 uur niet zo vroeg is, maar ik durf het bijna niet meer te zeggen...voor die tijd moest er natuurlijk ook nog worden ontbeten. Paul Newman (niet verzonnen) kwam ons ophalen. Wat is die man trouwens veranderd nadat hij gestopt is met acteren. Hij vroeg of we voor ons bezoek aan de tempel eerst nog een echte Balinese dans wilden bekijken. We zijn de rotste niet dus dit cultuurdingetje pakken we gewoon even mee. Hoewel het indrukwekkend was, en met mensen in hele mooie gewaden of als dieren verkleed had het voor ons gevoel ook wel iets weg van een niet al te goed voorbereid toneelstukje van groep 5. We hebben het best wel een tijdje volgehouden om te blijven kijken. Onze volgende stop, Tanah Lot tempel was mooi. Deze tempel is in de 16e eeuw gebouwd op een grote rots vlak bij zee. In de loop der jaren is de rots zo afgesleten dat de tempel alleen nog bij eb bereikbaar is. Bij vloed is het helemaal omringd door water. Op de terugweg naar huis heeft Paul ons meegenomen naar een warung aan de rijstvelden voor een lunch. Er zijn slechtere plekken te bedenken om je lunch te nuttigen. Een geweldige plek en een mooie afsluiting van ons dagje met Paul. Nu terug bij ons verblijf (Seminyak Paradiso hotel) schrijven we deze blog en wachten we af wat deze dag nog voor ons in petto heeft.... wordt vervolgd.

1. Mariska:
    18 juli 2019
    Wat een verhalen allemaal! En wat toevallig dat we nu weer naast elkaar zitten. Is het dan toch Yannick die niet zonder jullie kan?

Groetjes en ons eten komen eraan!
  2. Yannick:
    18 juli 2019
    Wat een bijzonder verhaal. Voelt alsof ik onderdeel ben van deze blog!

Heel veel plezier in Indonesië en heel veel succes.

Morgen wordt hopelijk de winnaar van slagen raden in de blog vermeld (Sjoerd is er niet bij, dus maak ik meer kans).

Groetjes

Yannick Joël de Graaf en Mariska Lemereis.
  3. Harold:
    18 juli 2019
    Lieve Yannick ben je vergeten dat ik de laatste twee keer heb gewonnen met slagen raden????
    Super lieve groet van Ingrid
    en ik mis je vreselijk!!!!
  4. Michael Lemereis:
    Leuk om te lezen van jullie avonturen. Groetjes vanuit California
  5. Sjoerd:
    18 juli 2019
    Jullie kunnen ook gewoon op de scooter!
  6. Ilse Hertroys:
    19 juli 2019
    Heel veel plezier en fijne vakantie