Uluwatu dag 2 en 3

7 augustus 2019 - Uluwatu, Indonesië

In Uluwatu hadden we niet zoveel uitstapjes op ons wensenlijstje staan. Simpelweg omdat er buiten de mooie rotskusten en een bezoek aan de Uluwatu tempel niet zo veel te beleven is (of je moet een fanatieke surfer zijn, maar dat zijn we niet Haha) en we aan het einde van onze reis nog wel even op het strand wilden doorbrengen. Dit hebben we deze twee dagen dus ook gedaan. Steeds weer trappetje af, trappetje op!!!! onze beenspieren zijn nu dus in geweldige conditie. Op de dag dat we hier kwamen waren we ook al naar het strand gegaan (zoals een trouwe volger al heeft gelezen) en wij werden toen aangesproken door een vrouwtje, die zich voorstelde als Libby,  voor een strandbedje, drankje, misschien sarong kopen etc. Klinkt opdringerig maar ze was echt heel grappig. Ze probeert met veel humor iedereen geld uit de zak te kloppen. Op dag 2 en 3 werden we steeds verwelkomt alsof we haar beste vrienden waren en vandaag wist ze al dat dit onze laatste dag was. Bij het afscheid zei ze: 'Come next year and bring something for me!" We zullen het overwegen (haha). Op dinsdag tegen de avond zijn we op de scooter naar Uluwatu tempel gereden. Dit bleek een enorm complex te zijn waar je natuurlijk voor het parkeren en ook voor het naar binnenkomen je portemonnee alweer moest trekken. Wij hebben eerder geschreven bij onze uitstapjes dat ze toeristisch en druk waren maar dat moeten we terug nemen. Zoveel mensen als hier waren er nergens. Busladingen vol. Iedereen moest een paarse sarong aan. Uluwatu tempel lag inderdaad prachtig op een rots. Hier waren ook weer veel apen. Deze apen waren zo mogelijk nog brutaler dan hun soortgenoten in Monkey Forest. We hebben een poosje staan kijken naar een aap die een telefoon had afgepakt en er geen seconde over nadacht om hem terug te geven. Hij ging er juist vandoor toen iemand van het park er aan kwam (alsof hij wist dat die hem terug wilde hebben). Hoe het is afgelopen hebben we dus niet kunnen zien en zullen we dus ook nooit weten. Ingrid durfde haar telefoon nauwelijks te gebruiken om foto's te maken. Straks (het is nu woensdag) gaan we voor de laatste keer uit eten. Hoe moet dat thuis als we weer zelf voor ons eigen eten moeten gaan zorgen? En morgen aan het eind van de middag vertrekken we richting huis. Wordt nog één keertje vervolgd....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen:
    7 augustus 2019
    Hoi Harold en Ingrid, jullie vakantie zit er bijna op: mooie ervaringen en mooie foto’s ! Mooi dat jullie ook ervaring hebben opgedaan met scooters. Ook de paarse jurken staan jullie goed. Misschien een impuls geven aan Bhagwan in Nederland ? In Nederland horen we veel over Dengue, een ziekte overgebracht door muggen. Maar gelukkig zien jullie er gezond uit. Ook de groeten van (o)pa uit Loosdrecht. Tot binnenkort ! 😃😃
  2. Petra:
    7 augustus 2019
    Ingrid en Harold,
    dank jullie wel dat ik weer heb mogen meegenieten van jullie mooie vakantie. Ik wens jullie een goede terugreis en een veilige thuiskomst
  3. Thijs Hendrix:
    8 augustus 2019
    Hoi Harold en Ingrid,
    Jullie vakantie zit er bijna op.
    Prachtige plaatjes hebben jullie gemaakt. Harold staat je prima dat paarse jurkje😂
    Al met al geniet van de laatste uurtjes.
    Zal niet meevallen om weer voor zelf te zorgen.
  4. Marion en Rob verhulsdonk:
    8 augustus 2019
    Jullie zijn nu misschien nog onderweg of net thuis wat een mooie reis hebben jullie gemaakt goede thuiskomst 😘