Ayutthaya

28 februari 2018 - Ayutthaya, Thailand

Meteen maar een volgende blog vandaag omdat we het zo druk hebben met genieten dat we nu al hopeloos achter lopen op de feiten!!! 's Morgens zijn we na weer een geweldig ontbijt met volle bepakking met de trein op weg gegaan naar Ayatthuya. Ayatthuya ligt 100 kilometer van Bangkok en staat op de wereld erfgoed lijst. De stad staat vol met oude tempels. De treinreis duurde ongeveer twee uur en we betaalden 30 baht (75 cent).Dus daarna direct maar even pinnen. Onderweg werd om onduidelijke reden voor langere tijd gestopt. Nu snapten we pas waarom de kaartjes zo goedkoop waren. Gelukkig was het niet echt heel warm dus geen enkel probleem. Twee mensen vonden het uiteindelijk te lang duren. Zij stapten uit om een taxi aan te houden. Precies op dat moment kwam de trein weer in beweging en werden de twee mensen afgewezen door de taxichauffeur. Ja soms maken mensen een verkeerde beslissing. We hebben nog wel even vriendelijk naar ze gezwaaid. Oververhit aangekomen in Ayutthaya werden we direct overvallen door een hele kudde tuk tuk chauffeurs. Onze tuk tuk chauffeur voor een halve dag heette Ton. Gelukkig niet al te ingewikkeld om te onthouden. Hij had echter meer moeite met Ingrid. Dit werd toch echt Inglid...Ton was vriendelijk en had er zichtbaar plezier in om ons alle mooie plekjes te laten zien. Toen wij vroegen of we ook ergens iets konden eten vroeg hij "Thai food?" en nam ons mee van de route af naar een plekje waar alleen locals kwamen. Hij regelde voor ons wat we gingen eten. Wat resulteerde in een gerecht met kip voor Harold en een gerecht met vis voor Ingrid. Beiden echt heerlijk. Hij leek er nog meer plezier in te hebben dan wij. In het begin van de avond namen we de nachttrein naar Chiang Mai.....

1. Yvonne:
    28 februari 2018
    leuk om op deze manier met jullie mee te genieten
  2. Saskia en Robin:
    28 februari 2018
    Wat leuk om te lezen!! Heel veel plezier! We zullen goed op jullie achtergebleven kind letten haha x
  3. Anita:
    Leuk om te Lezen 😁
  4. Marion en Rob verhulsdonk:
    28 februari 2018
    Jullie houden een mooi dagboek bij we genieten mee 😃😃
  5. Ed bosch:
    28 februari 2018
    Hartstikke leuk om te lezen, veel plezier samen.
  6. Petra:
    28 februari 2018
    Wat een rollercoaster aan indrukken. Goed dat jullie alles op deze manier bijhouden.
    Leuk voor ons natuurlijk om op deze manier met jullie mee te reizen, maar ook voor jullie later want jullie maken nu zo ontzettend veel mee dat je waarschijnlijk dingen niet meer zo helder voor de geest kan houden.
  7. Hetty:
    28 februari 2018
    Wij genieten hier van jullie blogs. En ben blij dat jullie ook genieten. Wij bewaken het Ford hier wel in de berekou.
  8. Anja & Danny:
    1 maart 2018
    Julie hebben het heerlijk en dat is super om te horen. Voelen ons toch een beetje schuldig als het zou tegenvallen. Prachtige foto's ook, we zijn er een beetje bij zo. Heel veel plezier nog, hier is het -6 nu hahaha
  9. Jeroen:
    1 maart 2018
    Hoi Harold en Ingrid, jullie maken veel mee en schrijven het ook heel leuk op. Een genot om te lezen ! Veel plezier. Janny en Jeroen