Drie volle dagen Sanur

30 juli 2019 - Sanur, Indonesië

Sanur hadden we in onze planning opgenomen om lekker te relaxen aan het strand. Echte hoogtepunten ontbreken namelijk in Sanur. We hadden vooraf gelezen dat Sanur een prima alternatief is als je wel strand wil maar geen complete drukte zoals langs de westkust van Bali. De zee is hier bovendien een stuk kalmer wat een duik nemen veel aangenamer maakt. En laat dat nou precies zijn wat wij veelvuldig van plan waren deze dagen. Het zou een beetje saai worden om hier te beschrijven hoe we op ons strandbedje in de zon, uit de zon, voorkant boven, achterkant boven hebben gelegen en zo af en toe de inwendige mens tevreden hebben gesteld. Dat doen we dus niet. Maar genieten was het wel. Op zondag 's middags geluncht bij restaurant Oranje, gerund door een Nederlander die al 15 jaar op Bali woont. Hier stonden uitsluitend Nederlandse gerechten op de kaart zoals kroketten, frikadel, hutspot met gehakt en jus. Super grappig. Binnen 3 minuten had hij ons zijn hele levensloop verteld inclusief vreemdgaande echtgenotes en echtgenotes waar de vorige man lastig ging doen. Hij sloot af met te zeggen dat hij nu een werkster heeft. Grote vraag voor ons blijft.. wat nou precies in haar taakomschrijving staat!! Ook kregen we gratis uitleg hoe hij tot de bereiding van zijn frikadel was gekomen door maanden te experimenteren met allerlei vlees en kruiden. We moet zeggen het leek er met een beetje fantasie best op. Maar nu het addertje onder het gras...Ingrid heeft zich de hele avond ellendig gevoeld en de wc was haar beste vriend. Voor Harold overigens niet zo heel erg want hij had per ongeluk ontdekt dat hij Max Verstappen kon zien op de tv. Gelukkig was het de volgende dag weer over en weten we nu zeker dat we geen Nederlands eten meer gaan eten op Bali. Op maandag hebben we fietsen gehuurd en langs de hele kust van Sanur gefietst. Harold had gelezen dat het pad langs het strand hier uitermate geschikt voor was. Grappig om te zien dat Sanur is opgedeeld in verschillende stukken. Een stuk waar poepie sjieke hotels staan, een stuk voor het gewone volk zoals wij en een stuk waar vooral veel Warungs (goedkope eettentjes) en locals te vinden waren. De rest van de dag maar weer op het strand. Oh en niet te vergeten even bij het zwembad. Dinsdag, je zal het niet geloven, weer een stranddag. Met als hoogtepunt het kopen van een mango bij een vrouwtje die we al die dagen hadden zien zwoegen door het zand om die krengen aan de man te brengen. Zoveel inspanning moest beloont worden vonden wij. Morgen stoppen we met luieren en gaan we de overtocht naar Nusa Lembongan maken. wordt vervolgd.

1. Sjoerd:
    Prima leventje!
  2. Harold:
    30 juli 2019
    Valt zeker aan te wennen ja 🌴☀️
  3. Petra:
    30 juli 2019
    Evengoed een hoop tekst voor een paar dagen lummelen 😂
    Maar geniet er nog maar even lekker van