Seminyak dag 4 en richting Ubud

20 juli 2019 - Ubud, Indonesië

Zoals wij misschien stiekem hadden gehoopt kwamen Yannick en Mariska donderdagavond toch weer langs op hun scooter. We hebben wederom samen gegeten, een massage gepakt en vervolgens gewerkt aan het echte doel van deze avond volgens Yannick, een potje slagen raden (kaartspel). Hij had goede hoop dat hij, nu Sjoerd niet in de buurt is, goede kans had om te winnen van ons. Helaas voor hem, maar volgens Mariska een absolute must om in onze blog te vermelden, kwam zij als overwinnaar uit de bus!! Bij deze dus voor altijd opgenomen in deze blog Mariska!!

Vrijdag Was een bewolkte dag dus hebben we lekker relaxed gedaan. Dit betekende ontbijten en lunchen op het strand, tussendoor even een manicure en pedicure voor Ingrid en voor Harold alleen een pedicure. Het meisje die Harold onder handen nam had het zweet op haar voorhoofd staan en hij is nu minimaal een centimeter kleiner door al het verwijderde eelt. Ook herkent hij zijn eigen voeten niet meer(haha).

Zaterdag hadden we afgesproken met onze chauffeur Paul Newman dat hij ons naar Ubud zou brengen. Onderweg wilde hij ons graag nog een koffieplantage met proeverij laten zien. Wij zijn de rotsten niet en aangezien Ingrid dol is op koffie hebben we maar ja gezegd. Gelukkig bleek er niet alleen koffie maar ook thee bij het proeven te zijn. Wat een verschillende koffiesoorten zijn er. De meest zeldzame en dus ook niet te betalen dure koffiesoort is Loewak koffie.  Het is wel duidelijk waarom. De Loewak (een katachtig beest) eet de rauwe, rode koffiebessen. Hij poept ze onbeschadigd uit waarna ze gedroogd worden en verwerkt tot koffie. Denk daar nog maar eens over na als je weer een kopje koffie drink want je weet maar nooit welke bonen gebruikt zijn. In het begin van de middag kwamen we aan bij ons nieuwe verblijf, Nick's Hidden cottages, allemaal losse huisjes, midden in de jungle, waar je komt door trappetjes op en af te gaan. Goed voor de beenspieren en extra goed voor Harold's gammele knieën. Ons huisje staat precies zo dat we over het zwembad uitkijken op het oerwoud. Kan slechter dus. De rest van de dag hebben we ons bezig gehouden met slenteren door Ubud, waarbij we een mega grote markt tegen kwamen en een paleis. Het aanbod van souvenirs in Ubud is meer kunstzinnig dan de toeristische prullaria in Seminyak. Om af te koelen zijn we daarna nog even het zwembad ingedoken om afgekoeld deze blog te kunnen schrijven. Wordt vervolgd....