Ubud dag 4 en 5

26 juli 2019 - Ubud, Indonesië

Gisteren zijn we ingetrokken in een andere accommodatie, Pertiwi Bisma 2, maar wel in dezelfde rustige straat als de vorige dagen in Ubud. Dit onderkomen heeft vooral iets beter sanitair en beschikt ook over een infinity pool. Na een heerlijke nacht zijn we vanmorgen rustig opgestart en toen naar het ontbijt gewandeld. Voor het eerst deze reis een ontbijtbuffet. Alle keuze aanwezig, dus de dag starten met gepaneerde stukjes kip en aardappelkroketjes is ook niet verkeerd. Tenslotte gooit een beetje Nederlander er een stevig ontbijt tegen aan, en wij dus ook. Na het ontbijt zijn we door Ubud naar het begin van een bekende wandeling gelopen, Namelijk de Camphuhan Ridge walk die ook beschreven staat in de Lonely Planet reisgids. Het was wel flink zweten vanwege de vele stukken die redelijk steil omhoog gingen. Gelukkig draaien wij hier ons hand niet voor om, en het mooie uitzicht maakte een hoop goed. Nu we toch zo lekker aan het lopen waren meteen maar even door naar de markt in Ubud (nog meer lopen). Een taxichauffeur wilde ons heel graag brengen, maar wilde echt niet voor minder dan 100.000 IDR (€ 6,43 actuele koers haha) voor een stukje van een krappe kilometer. We hebben er ook hartelijk om moeten lachen en zijn zonder te verblikken of verblozen verder gelopen in de bloedhitte. Op de markt wat souvenirs voor thuis gekocht. Het is tenslotte toch wel leuk om blijvende herinneringen te hebben voor het geval deze reis wegzakt in ons geheugen. Terug aangekomen in onze accommodatie waren we zo oververhit dat we ons heerlijk hebben vermaakt bij, en vooral in de infinity pool. 's Avonds gingen wij samen uit eten bij Balifornia, een tentje waar Sushi en Balinese gerechten op het menu staan. We hadden hier al eerder geluncht en gedineerd. Mensen die ons wat beter kennen weten dat we niet vies van sushi zijn. We werden al herkend en vriendelijk binnen gehaald. Er speelde ook een live band. Op een gegeven moment vroeg de zanger aan alle mensen hun naam. Ook de gastvrouw hoorde dat en de rest van de avond kwam ze steeds aan onze tafel vragen stellen en sprak Ingrid daarbij aan met haar naam (Harold niet want het is ons al lang duidelijk gebleken dat dat een naam is waar de gemiddelde Balinees toch echt zijn tong over breekt). Super lekker gegeten en nogal laat de avond maar weer eens afgesloten met een potje kaarten met Mariska en Yannick.

Vrijdag zijn we met Mariska en Yannick een dagje naar Jungle Fish in Ubud gegaan. Dit is een soort resort, super mooi, waar je kan chillen en zwemmen. Mariska en Yannick hadden weer een scooter gehuurd en wij hebben 's morgens onze new best friend Ari (een jonge vrouw), die ons eerder al naar Tegenungan waterval had gebracht, geappt of ze ons nu weer kon brengen. Dit keer nam ze haar zus mee. Jungle Fish overtrof al onze verwachtingen. Een supermooie infinity pool met uitzicht op een tropische vallei. We konden voor 2.000.000 (ach ja we zijn per slot van rekening miljonair hier!) een  schommel ligbed voor 4 personen huren. Diezelfde 2.000.000 IDR (ah jammer dus toch geen miljonair) mochten we de rest van de dag weer verbruiken aan eten en drinken (dus de goede lezer heeft nu door dat het ligbed dan eigenlijk gratis was). De dag is omgevlogen met chillen, zwemmen, drinken, eten en kaarten. Al met al zeker geen straf. Ali haalde ons ook met haar zus weer op en toen we haar vertelde dat we morgen vertrekken uit Ubud werden we allemaal stevig geknuffeld. Vanavond gaan Mariska en Yannick samen uit eten omdat het hun laatste avond op Bali is. Mariska wil graag naar een Warung waar ze de lekkerste saoto soep van Bali schijnen te hebben. Wij gaan lekker in de buurt eten. Morgen vliegen Mariska en Yannick naar huis en vertrekken wij naar Sanur. Wordt vervolgd.....