Vlucht en eerste dag Seminyak

16 juli 2019 - Seminyak, Indonesië

Na het minst leuke onderdeel, verspreid over twee dagen mede door het tijdsverschil, te hebben volbracht zijn we op maandagavond aangekomen in Seminyak. Het was een vermoeiende maar goede reis waarin we gemerkt hebben dat wij de Russen niet het meest vriendelijke volk op aarde vinden. We vlogen met Aeroflot via Moskou naar Denpasar. We hebben echt bij geen enkele Rus een spoor van een glimlachje kunnen ontdekken. Maar goed ons doel is bereikt. Op het vliegveld stonden zonder overdrijven minstens 100 mannetjes met naambordjes voor wie ze kwamen ophalen. En zowaar er stond er ook eentje voor ons, genaamd Eddie. Wat een luxe. Binnen een half uur manoeuvreerde hij ons door topdrukte naar ons onderkomen. Het was al donker, maar de eerste indruk was direct al goed. Na ons wat te hebben opgefrist zijn we, omdat we het eten in het vliegtuig niet te hachelen vonden, de straat overgestoken om in het eerste beste tentje (Warung) neer te ploffen. Het kan door onze euforie zijn gekomen, maar we hebben zelden zo lekker gegeten als hier van de springrolls en fisch tempura. Wat een genot. Echt een momentje om te bedenken dat het grote genieten nu is begonnen. Na dodelijk vermoeid ons bed te zijn ingerold zijn we als een blok in slaap gevallen. Op dinsdag werden we niet gewekt door de wekker (die we i.v.m. het tijdsverschil voor de zekerheid op half 9 hadden gezet) maar door een hevig geschud en gerommel. Ingrid vroeg wat is dat? Harold had het sneller door, een aardbeving! Waarop Ingrid, nog super slaapdronken alleen maar antwoordde :  "oh ja natuurlijk". Voor mensen die Ingrid kennen is dit geen natuurlijke reactie haha. Het geheel duurde maar even en verder was er niets meer aan de hand. Tijdens een prima ontbijt attendeerde Ingrid Harold ook nog even op een schattig ratje dat buiten achter de tafel rondscharrelde. Dit was het moment waarop Harold zich afvroeg of alles wel goed met haar ging!! Voor deze dag hadden we vooraf al afgesproken een collega van Harold (Louis) en zijn vrouw Ingrid (hoe toevallig) te ontmoeten. We hebben met hun heerlijk geluncht boven in een winkelcentrum in het nabij gelegen Kuta. Je koopt daar een kaartje en kan dan bij allerlei kraampjes zelf uitkiezen wat je wil eten en drinken. Super leuk en lekker. Na afscheid te hebben genomen zijn we in ongeveer een half uur via het strand teruggelopen. Om half 6 zijn we teruggegaan naar het strand om onder het genot van een drankje te genieten van onze eerste zonsondergang op Bali. Dit gebeurt met een enorme massa mensen die allemaal op zitzakken "de son in de see sien sakken" (we komen tenslotte uit Amsterdam). Al met al een prima start van onze vakantie ...en niet geheel onbelangrijk een aardbeving overleefd (haha)…. wordt vervolgd.

1. Marion en Rob verhulsdonk:
    16 juli 2019
    Heel leuk geschreven Harold neem ik aan, gelukkig geen problemen met de aardbeving een dikke knuffel van uit het zonnige Kroatië vooral genieten doen wij ook Rob en marion
  2. Harold:
    16 juli 2019
    Ingrid is hoofdzakelijk de verhalen vertelster met enige bijstand van Harold
  3. Léanne:
    16 juli 2019
    Aardbeving....ratjes....herken je helemaal Ingrid!! Normaalste zaak van de wereld!!! (daar dan...) Maar.....geniet van de goede dingen van het land! xx
  4. Jeroen:
    16 juli 2019
    Hoi Harold en Ingrid, het is een genot om jullie ervaringen te lezen. Ik weet nu van wie Sjoerd zijn schrijfvaardigheden heeft geërfd. Misschien nog iets meer overdrijven.......In ieder geval: heel veel plezier en niet in paniek raken bij 5 of 6 op de schaalbaar Richter
  5. Linda Martens:
    16 juli 2019
    Leuk verhaal, ja dacht moet toch effe appen hoe het zit met die aardbeving....las het op de nieuwsapp en weet beetje waar jullie zitten. Gelukkig viel het dus mee! Liefs vanuit een huis waar druk geklust wordt!
  6. Thijs Hendrix:
    17 juli 2019
    Hoi Harold en Ingrid. Wat een begin. Je bent nog niet geland of jullie beleven weer het nodige. Een aardbeving. Niet echt leuk, maar gelukkig niet ernstig.
    Op na het volgend avontuur.
  7. Anja & Danny:
    17 juli 2019
    Heel leuk en beeldend verteld Harold en Ingrid. We volgen jullie en kijken alweer uit naar de volgende belevenissen. Heel veel plezier daar en geniet ervan 🌋
  8. Sjoerd:
    18 juli 2019